هزینه روزانه قلیان فقط در تهران، ۲ میلیارد تومان !
نوشته شده توسط : علیرضا نساروند

هزینه روزانه قلیان فقط در تهران، ۲ میلیارد تومان !

هزینه روزانه قلیان فقط در تهران، 2 میلیارد تومان !

هزینه ماهانه مصرف قلیان برای هر ایرانی حدود ۲۱۵ هزار ریال است بدین ترتیب این هزینه روزانه از ۲ میلیارد تومان برای مصرف‌کنندگان قلیان در تهران تجاوز می‌کند.

مصرف دخانیات به عنوان یک معضل بهداشتی در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج یکی از مطالعات جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات حدود ۳۰ درصد افراد (۳۷ درصد مردان و ۲۳درصد زنان) در تهران ظرف ۶ ماه گذشته قلیان مصرف نموده‌اند. مردان حدود ۸ برابر بیشتر از زنان سیگار مصرف می‌کنند این در حالیست که آنان کمتر از ۲ برابر زنان قلیان می‌کشند.

از سوی دیگر میانگین سن افراد هنگام اولین تجربه مصرف قلیان حدود ۱۸ سال است و دختران در سن کمتری برای نخستین بار قلیان می‌کشند. بیشترین مکان مصرف مربوط به سفره‌خانه‌ها با ۴۴ درصد است این در حالیست که این امر طبق قانون ممنوع است علاوه بر آن به نظر می‌رسد تنها راه موفقیت در کنترل دخانیات در ایران و به تبع آن کاهش میزان بیماری‌ها، فقر، اعتیاد و سایر بزهکاری‌هایی که اغلب با مصرف دخانیات آغاز می‌شوند، عزمی ملی در اجرای صحیح، دقیق و به موقع قوانین کنترل دخانیات و استفاده از تجربه‌های بین‌المللی در این زمینه است تا بدین‌ وسیله بتوان مصرف دخانیات که روزانه عامل مرگ حدود ۲۰۰ نفر از ایرانیان است را کنترل کرد.

با توجه به این که تابستان در راه است و اوقات فراغت جوانان بیشتر می‌شود. در این شرایط لازم است متولیان نظام سلامت برنامه‌های روشنی در این زمینه را تدوین کنند

قلیان دست ساز ایرانی

                        

 

 




:: موضوعات مرتبط: تصاویر , گوناگون , ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 13 / 4 / 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: